dijous, 5 de maig de 2011

Se m'acaben les hipòtesis

Ahir no vaig poder donar classe en 3r d'ESO. Vaig estar 10 minuts intentant que el projector funcionara i quan ho vaig aconseguir l'aldarull era considerable.

La classe consistia en una lliçó de moodle i tocava veure el material sobre el sentit de la vista i fer pràctiques sobre l'existència del punt cec de l'ull, sobre la visió estereoscòpica i, la meua pretensió era, començar el sentit de la oïda.

Els alumnes no aconseguiren concentrar-se ni en entendre les instruccions de la primera pràctica: "dibuixa un punt i un signe + separats entre ells 10 cm. Tanca l'ull dret i mira el punt, acostant el paper cap a tu a poc a poc, fins que veges que desapareix el signe +"

L'ambient de deixadesa, de que tot està perdut sense remei, fa que els alumnes estiguen amb les motxilles en taula i el seu cap recolzat sobre elles, quan no estan jugant amb el mòbil amagat dins de la motxilla. Es suposa que açò no es motiu suficient per amonestar a un alumne, no és una falta greu, només es mandra.

No seria important si no fóra perquè ocorre en el 80% dels alumnes de 3r d'ESO.

He mirat informació demogràfica a la pàgina de foro-ciudad, podia ocórrer que els nostres alumnes estigueren segregats i els pares del xiquets amb més preocupació per l'educació dels seus fills els hagueren matriculats fora del poble, però no, segons el cens de 2009 hi havia 329 individus entre 10 i 14 anys que ara seran entre 12 i 16. Nosaltres tenim matriculats a 363 alumnes de eixe tram d'edats.

Després de veure aquestes dades, la següent hipòtesi és que l'aigua de La Pobla de Farnals imprimeix caràcter. O estem fent alguna cosa mal als centres escolars.

4 comentaris:

  1. Pedro , crec que generalitzes massa amb el que dius. Persones aixina hi ha en tots els instituts i no tot l'institut som com eixes persones . Encara que no t'ho parega hi ha persones a les que si els interessa realment estudiar , com t'ho podem demostrar els de 1º de Batxillerat , perquè si no fora aixì no hi estariem. Pot ser que ells no et façen cas , pero ja veus no tenen altre remei que passar per l'institut fins que pugen anarse'n , però tu tampoc tens massa paciència! Per cert ! soc Estrella.

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies pel teu comentari Estrella. En l'única cosa que crec que no tens raó és en que no tinc paciència.

    Un dels problemes és plantejar-se l'institut com el lloc per on has de passar fins que et pugues anar. Un lloc del que només penses en anar-te'n no és un bon lloc. Ningú espera aprendre res a l'institut? Estem perquè hem d'estar?

    Bé, continuarem parlant, has començat el teu recorregut per la web 2.0 més enllà de tuenti amb aquest comentari, i això és d'agrair.

    ResponElimina
  3. Amb l'avaria de blogger s'havia perdut el comentari d'Estrella i la meua resposta.

    No crec que tinga poca paciència.

    Veig un problema al teu argument. Em sembla una llàstima que vegeu l'institut com un lloc per on no queda més remei que passar fins que puguen anar-se'n. No és cap consol per a mi.

    És evident que hi ha alumnes amb interès, el que intente dir al post, és que hi ha menys dels que crec que hauria d'haver.

    Gràcies pel comentari i ... Enhorabona!
    Mai saps per on han de vindre les coses, acabes d'encetar la teua immersió en allò que s'anomena web 2.0 i que no és una altra cosa que interaccionar amb el altres gràcies a la tecnologia.

    Hi ha vida més enllà de tuenti. Ens veiem.

    ResponElimina