dilluns, 16 de maig de 2011

Llei del pèndol

Dilluns de bon matí.


Intente explicar la proporció entre freqüència i longitud d'ona. M'interessa explicar el so i ja hem parlat de aguts i greu, però he vist al llibre de text una imatge d'un pèndol i he pensat que no era tan mala idea.


He tret un cable auto-enrotllable de ratolí d'ordinador, l'he desenrotllat al màxim i he fet uns quants períodes, desprès he arreplegat fil i he tornat a fer més períodes.


Professor: Què heu vist?
Alumnes: Comencen a parlar, a desbaratar-se, fins que m'enfade i els cride la atenció. Torne a repetir la pregunta. Què heu vist?
Alumne A (amb no massa bons resultats acadèmics): Quant més curt, va mes ràpid.
Professor: I perquè no ho has dit al principi en lloc de fer-me enfadar!
Alumne B (amb prou bons resultats acadèmics): I perquè no ens ho has dit tu, que ho sabies. És que no et prepares les classes i et poses a jugar amb qualsevol cosa.


La curiositat es redueix a voler saber què em va a dictar hui. Quina pena!


Demà toca dictar l'eco i la reverberació, no se si serà interessant fer la pràctica de contaminació acústica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada